Hlavní činností Asociace UX (do roku 2012 Prague ACM SIGCHI) je směřovat, rozvíjet a formovat lokální UX trh s ohledem na zahraniční trendy a zkušenosti, zvyšovat povědomí veřejnosti o problematice HCI (Human-Computer Interaction), UX (User Experience) a poskytovat podporu UX specialistům, business i akademické sféře.
Lokální pobočka SIGCHI byla založena v roce 1998. Do roku 2006 organizovala zejména specializované odborné akce a přednášky. Po úspěchu první veřejné akce z této oblasti (Prague World Usability Day 2005), Katedra počítačů FEL ČVUT, Sun Microsystems a projekt Dobrý Web začali pořádat pravidelná veřejná setkání odborníků a zájemců o použitelnost a user experience pod záštitou mezinárodní organizace ACM SIGCHI. Od ledna 2008 funguje Asociace UX jako občanské sdružení (stanovy ke stažení).
Buďte v kontaktu s komunitou
Přihlaste se do komunikační platformy Slack české UX komunity.
Sledujte Asociaci UX na Meetup.com
Pořádáme pravidelná setkání UX Monday a další akce, přijďte se podívat.
Nebo se mrkněte na záznamy starších UX Monday:
- 7. 10. 2019 - Jak testujeme aplikaci Práce za rohem (Jana Korbičková)
- 7. 10. 2019 - Jak testujeme v Teamio (Saša Rožcová)
- 7. 10. 2019 - Jak na nábor do pravidelného výzkumu (Iva Kolcunová)
- 7. 10. 2019 - Jak na pravidelný výzkum (Tom Kubina)
- 2. 9. 2019 - Automotive HMI Design (Petr Kosnar)
- 2. 9. 2019 - UX výzkum v automobilce (Jan Rudinský)
- 2. 9. 2019 - Automotive Design Management (Matěj Káninský)
- 5. 8. 2019 - Research (Mike Rybachuk)
- 5. 8. 2019 - How to Accurately Measure Time (Paul Bilashchuk)
- 3. 6. 2019 - Jak umělá inteligence a sociální sítě zesilují iracionální chování lidí (Josef Holý)
- 3. 6. 2019 - UX a behaviorální ekonomie (Filip Matějka)
- 13. 5. 2019 - UX v Enterprise (Dušan Pavlica)
- 13. 5. 2019 - UX Design pro lepší zaměstnaneckou zkušenost (Michal Libich)
- 15. 4. 2019 - UX and the Spaces In-Between (Kevin Richardson)
- 4. 2. 2019 - Zkouška HCD postupů v domovech pro seniory (Dalibor Tomko)
- 4. 2. 2019 - Senioři už nejsou co bývali (Dominika Potužáková)
- 3. 12. 2018 - High-fidelity prototypování - Principle (Filip Benda)
- 3. 12. 2018 - High-fidelity prototypování - Framer (Tomáš Báňa)
- 5. 11. 2018 - Jak ikony pomáhají designu (Víťa Válka)
- 5. 11. 2018 - Mezikulturní UX očima sémiotiky - Jak designovat pro mimozemšťany (Jan Brejcha)
- 1. 10. 2018 - Design AI produktů (Slavo Glinský)
- 1. 10. 2018 - AI & Machine Learning pro designery (Dušan Fedorčák)
- 15. 9. 2018 - Jak se (ne)dá měnit veřejný prostor (Rozálie Kašparová)
- 6. 8. 2018 - Learnings from gaming startups (Natalia Ogneva, Adam Kelly)
- 9. 7. 2018 - Jak mluvit s lidmi (Tereza Kosnarová Venerová)
- 9. 7. 2018 - Rekrutace respondentů (Anna Smejkalová)
- 14. 5. 2018 - Workshop: I zázrak potřebuje prezentaci (Jana Hřebecká)
- 9. 4. 2018 - Nábory respondentů (Zuzana Štědrá)
- 9. 4. 2018 - Jak postavit výzkumný lab (Martin Kopta)
- 9. 4. 2018 - Mobilní testovací laboratoř (Jakub Španihel)
- 5. 3. 2018 - Are You Really a Growth Hacker? (Michal Pařízek)
- 5. 3. 2018 - Zlepšíš i to, co nezměříš (Tomáš Trnka)
- 15. 1. 2018 - Crowdsourcing dat o přístupnosti měst: Jak přilákat uživatele a získat data (Michaela Riganová)
- 13. 11. 2017 - Bariéry x přístupnost ve světě lidí se sluchovým postižením (Markéta Zelenková)
- 9. 10. 2017 - Velmi křehké vztahy: formuláře na mobilech (Michlav Voják)
- 4. 8. 2017 - Přesnější lokalizace chodců ve městech (Vojtěch Gintner)
- 10. 7. 2017 - SmartCity: To není chytrá popelnice (Pavel Jílek)
- 5. 6. 2017 - Etnografie - nahlédněte do života svých zákazníků (Ivana Kolcunová, Hana Kopičková, Martin Kopta, David Szabó))
- 15. 5. 2017 - Orientace nevidomých (a) seniorů (Ivo Malý)
- 3. 4. 2017 - Use Cases of Military Simulations (Andrew Barron)
- 3. 4. 2017 - UX ve VR (Jan Horský)
- 3. 4. 2017 - Virtual Reality Trends 2017 (Milena Koljensic)
- 3. 4. 2017 - VR Interaction & Experience (Kristopher Blom)
- 6. 3. 2017 - Microcopy - malá slova s velkým dopadem (Milan Švolba, Tereza Pospíšilová)
- 6. 2. 2017 - Prototypování v kódu (Rostislav Blaha)
- 14. 11. 2016 - Design sprint jako cesta k inovaci (Tomáš Kubina, Roman Hřebecký, Jiří Sekera)
- 5. 9. 2016 - Šachovnice pro nevidomé (Alžběta Kešnerová, Jan Balata, Zdeněk Míkovec)
- 1. 8. 2016 - Persony pod lupou (Michal Maňák, Roman Hřebecký, Adam Fendrych, Marián Šimček)
- 18. 7. 2016 - Smrťocit v designu (Kateřina Marková)
- 20. 1. 2014 - Jak mluvit s uživateli (Adam Fendrych)